Державна підсумкова атестація .За і проти...

 





Сьогодні на засіданні педагогічної ради ознайомлювала своїх колег з новими документами МОН України, що регламентують питання закінчення навчального року та  проведення  ДПА.
Добре, звичайно, що скасовано купівлю посібників для ДПА (своєрідний заробіток  видавців  за завдання та нікудишні відповіді).Добре, що педагогічний колектив має право голосу у складанні завдань. Добре, що батьки мають змогу контролювати хід проведення ДПА. Але...Як провести ДПА у  11 кл , створивши комісії, якщо у цей час ідуть уроки ?  Як виконати Програму з навчальних предметів, якщо цілий тиждень випадає з навчального процесу? Як класним керівникам встигнути виписати додатки до атестатів, випахувати середній бал атестата, заповнити  книги реєстрації  за 1 день? Як учням "галопом по Європі" підготуватися до ЗНО з української мови за такий короткий термін? Що робити випускникам окупованих територій, які переїхали в різні міста, ставши біженцями, і ще  так і не змогли адаптуватися до життя, а не те  що до навчання? Звичайно, питань багато. Ми звикли працювати в екстремальних умовах. Дуже хочеться вірити, що зміни на краще.
      Прочитала нещодавно про роботу учителів у Фінляндії. Заздрість бере гору над розумінням. Я розумію, що умови життя у нас не ті, країна у важкій економічній ситуації, що йде війна. Але це тепер, а раніше чому усім було байдуже до освіти, до злиденного виживання учителів.
 Але ж мріяти можна? По-доброму позаздрити можна? Може, у нас теж зміни прийдуть? Переконую у цьому своїх колег. Пропоную вашій увазі матеріал про роботу учителів у різних країнах світу та зокрема у Фінляндії.
http://osvita.ua/school/manage/42821/
http://osvita.ua/school/school_today/1300